divendres, 28 de novembre del 2008

el rector, la generalitat i les pràctiques democràtiques

Avui, mentre intentava trobar dades sobre les el.leccions universitàries d'ahir, he vist açò a la pàgina de la Universitat de València...

"Hui, divendres 28 de novembre (11:30 hores), se celebra a l’edifici històric de la Nau el solemne acte acadèmic de lliurament de la Medalla de la Universitat de València a les Corts Valencianes"

El nostre amic Paco Tomàs lliurava aquesta medalla després que ho aprovara per unanimitat el consell de govern de la universitat. En principi, l'ensabonament mutu es una cosa normal, res d'extranyar entre els estaments apoltronats, es la recerca d'honors que legitimen les seves empastrades.

El que si que resulta curiós, es el perqué d'aquesta medalla, els 25 anys d'una institució que, segons el rector i el consell de govern “ simbolitza i representa l’autogovern lliure i democràtic del poble valencià”.

Que passa doncs amb tot el que ha estat fent la generalitat? Com es pot donar un premi per simbolitzar "llibertat i democràcia" a una institució que...
- atura totes les iniciatives per processar a un energumen com Fabra
- utilitza l'educació com a eina d'acció política (quan es tracta d'altra de les bases d'una democràcia; la formació de ciutadans crítics capaços de pensar per ells mateixos)
- limita la llibertat d'expressió eliminant Tv3 de molts llocs del País Valencià (a València no es pot vore...)
- un llarg etc. de despropòsits

Entre els factors que defineixen una democràcia, hi ha la llibertat d'expressió i la informació (no es pot votar lliurement si no es disposa d'informació sobre els candidats). Ens trobem doncs davant dos especialistes de la desinformació que s'ensabonen mutuament remarcant el seu caràcter democràtic.

La cosa no es queda així...seguint amb l'esquizofrènia del seu discurs de "bones intencions", el rector afegeix;

"ambdues institucions tenim una gran responsabilitat a l’hora de fer pedagogia sobre el sentit més profund de la democràcia: la deliberació, l’argumentació, la racionalitat, el diàleg i el consens en tot el que constitueix el bé comú i l’interés general, més enllà del partidari”

Quan parla de "pedagogía de la democràcia" es refereix a l'ennumeració anterior o si està pensant amb el seu pròpi comportament.

El rector de la universitat també utilitza els seus mitjans per donar la versió oficial. Al "nou dise" (un diari que segons quins temes pren un estil de NouDo), es dona certa veu als que protesten contra bolonya, però sempre per donar un últim apunt, la guinda, que desautoritza els revoltats i dona la versió del rector.... que tot es un malentés, que no es mercantilitzarà la universitat... pamplines.

Si el seu concepte de llibertat i democràcia els porta a condecorar a les Corts Valencianes, crec que tot allò que va dir al debat es cert; que l'únic problema no es una falta de sinceritat i competència, es tracta d'altre dels problemes de comunicació que trobem en el món de la política; apliquem l'elasticitat concèpte "democràcia" a altres concèptes, cavall de lluita de la revolta... "mercantilització", "beca", "privatització", "...

Quan parla de la "participació" potser es refereix a la que dona als estudiants de la seva pròpia universitat, a eixa participació limitada i simbòlica que donen "les vies de participació establertes".

Ens trobem al davant d'una operació intel.lectual, que baix aquest pretext de l'europeització i "l'interés general" facilitarà la penetració de l'empresa en el món universitari. Es en definitiva el món en el que viurem demà.
Per fer-nos una idea del que estem parlant, podem pensar en allò que va dir Sarkozy als professors universitàris francesos; "Ha arribat el moment de la refundació. I a aquesta refundació us convide. La guiarem junts. Ja hem esperat massa" (público 28-11-2008), fent referència a la "mort de l'esperit del 68'.
En la mateixa linia, les Nuevas Generaciones del PP del Madrid d'Aguirre proposen "sin complejos" animalades com; desaparició dels sindicats, no regulació del salari mínim, privatització de la sanitat pública... totes aquestes coses no tenen cap rel.lació amb els inconvenients del EEES?

cap on ens porta aquest cami?

1 comentari:

DE TOT UN POQUET ha dit...

No sabia res d'esta notícia... però si la Universitat de València ha fet això... ja no sé què cal esperar...