dilluns, 29 d’octubre de 2012

Salvem el tren tallant el carrer Xàtiva



El dissabte es vam afegir a la manifestació per la línia de tren Alcoi-València, la que vertebra les nostres comarques. Quan més l'he utilitzat ha estat quan estudiava, en els dies punta de la setmana de vegades et toca anar plantat, gràcies a l'abundant oferta horaria.

L'altre dia es va tallar un ratet el trafic del carrer Xàtiva, enfront de l'estació del Nord, perque ells també estàn perdent la possibilitat d'anar a la Mariola o el Benicadell, també estàn perdent la possibilitat de vindre a estudiar a Ontinyent o Alcoi, o de coneixer unes comarques amb prou més riquesa paisatgística que el pilot de cement on viuen i una aigua que encara es pot beure.

S'ha aconseguit un compromís per un any, però un any passa ràpid, i el procés de privatització en el que es troba renfe, a la llarga, passarà la pilota als operadors privats. El model privatitzador que s'està duent a terme és calcat al que varen dur a terme els anglesos, amb la separació de la gestió de les vies i infraestructures (ADIF) i la del operador (RENFE). Als anglesos els va eixir com el cul, ací sumeu-li la tradició del "per aon passa banya" i la alegría de l'alta velocitat, acabarem pitjor que el tren aquell dels germans Marx al far west.

Caldría preguntar-se però, on estaven tots els qui l'utilitzen setmanalment amb maletes plenes de roba bruta i carmanyoles de paella, i tanta altra gent a la que també li afecta.